spe kelik blanje cekedi$

29 March 2010

baca dan renung2 kan la~

baca dan renung2 kan lah~



Bila seronok, aku cari.
...pasanganku
Bila sedih, aku cari....Mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. Mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon Mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak
Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya........

Tapi kalau Mak sudah tiada..........
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....




Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......
















p/s : syurga di bawah tapak kaki ibu...

1 comment:

kodok hijau the ghost writer said...

sygg kenapa sedey sgt...ingatlah ibu adalah nom 2 lebih utama dalam hidup selepas allah.. ingat syg. biar pun jika ia tak ada senyumlah .. dan doakan dia di Syurga Allah.

p/s: kodok akan sentiasa menjadi kawan .. yang nakal dan baik