spe kelik blanje cekedi$

05 May 2011

manusia dalam KTM..lain orang lain perangai

sumber dari google

maap kalo gambar tak menyenangkan..neyh sebagai contoh sajer adek2..jangan tiru perangai manusia yang x paham bahasa dalam gambar sebelah kanan neyh..dah orang cakap tu jamban duduk,ko dudukla..ni tak nak jugak buat perangai tak abes sekola..bahaya beb ko cangkung gitu..kang xpasal2 tebelah jamban sape yang susah,DBKL jugak yang susa nak pegi ganti mangkuk jamban tue..ko ade pedulik..xde..ye lah lain orang lain cara,ye dak..dah2 aku bukan nak buat entry pasal mangkuk jamban..


okayh sini mau cakap..semenjak aku da bemastautin kat pj public transport neyh da kire macam kenderaan rasmi aku dah nak begerak ke hulu ke hilir..ko cakap ape sajer sume aku da rase dan macam2 perangai manusia aku jumpa mase naek public transport neyh...ye aku nan hado kereta walaupon aku berlesen kereta..tapi xpe tu bukan satu masalah sebab teksi,bas,ktm melambak beb...mari aku nak review satu persatu perangai2 manusia dalam public transport neyh...


telinga besumbat
nie aku rase benda bese yang semua orang lalui..lagi2 tok awek2 yang takot di ngorat pak bangla...telinga manjang besumbat earphone..okay aku tak suke benda neyh..serabut la weyh tengah sesak2 hiruk pikuk panas tebaka behimpit2 lam ktm yang perlukan ketenangan dan kesabaran nak laluinya tibe2 boleh plak ade bunyi tepekik telolong kat telinga korang...ah bayangkan jer da buat aku serabut

macam2 bau ade..lagi2 time pack pukul 5.30-6.00
mat bangla campo mat indon campo mat melayu india segala bagai
da boleh kalahkan bau belacan



suara tak  nak kalah
neyh lagi satu kaum yang memang aku tak boleh tahan..neh sume perangai yang kaki glak tebahak2 sampai hentak2 meja bile lepak mamak..gaya kalo bercerita dalam ktm macam sume orang nak denga cerita die..kalo engko pasha sandha laen cerita..ko nak tegolek telentang pon xde sape kesah..lagi pacek2 dalam ktm tu bersorak riang ade r...aku annoying dengan manusia2 gini..respect others puhliss..


xpaham bahasa or memang x belajar behasa

wanita sahaja..lelaki mahupon pondan boleh belah

memang xpenah kalo aku naek tak ade sorang dua makhluk x reti bahasa neyh..ye aku tau coach2 korang x sewangi coach wanita tapi jangan nak jadikan alasan untuk anda dipanggil mnausia tak reti bahasa..aku sokong seratus peratus ktm buat coach wanita neyh..nak behimpit2 pon aku da x bape kesa memandangkan aku tau semua manusia dalam tu hve same gnder dengan aku dan cubaan tok berlaku kes2 raba meraba neyh amat la rendah peratusannya melainkan ko x benaseb baek naek ktm dengan para lesbo..ade satu kes pernah sekali aku naek ktm yg mase tu belom ade lagi coach wanita neyh..ade sorang mamat dok belakang aku and aku boleh rase angin napas puting beliung die kat leher aku...nasty giler..euwww


xkesa kalo berdiri walau dari KL sentral-tjg malim demi.....
manusia2 gini aku memang respek abes..neyh jenis yang ko baru dapat duduk lepas bejam2 ko bediri tehuyuhayang lam ktm tapi tbe2 depan mate ko ade plak sorang warga emas yg bertongkat berdiri terketar2 telan air liur sambil pandang ko lalu ko tanpa sumpah seranahnye bangun dan m'offer seat ko pade beliau...respek sama lu...xpe i.a banyak pahala ko dapat..



kalo dalam teksi aku susa mau cerita sebab dalam teksi tuh aku sorang jer jadi tak patut kalau nak becerita pasal perangai diri sendiri..sungguh x market...dalam bas n lrt  lebey kurang same jer..tapi aku lebey suke naek lrt sebab ianya sejuk dan x sesadin ktm










p/s:dalam setaon aku naek ktm aku rase x sampai 5 kali aku dapat duduk....may b ktm patut buat coach dua tingkat ye dak...

No comments: